מדריך ליצירת תוכן איכותי ומקורי המותאם לקידום SEO

קידום אתרים אורגני (SEO) – "הדרך החינמית" לקדם את האתר שלכם. כיצד עושים זאת? איך לוקחים את האתר לפסגת החיפושים בגוגל? איך כותבים תוכן איכותי שיהיה רלוונטי לגולשים ויקבל הקלקות רבות וכמות חשיפה גבוהה? כל התשובות לפניכם.
קידום אורגאני

נכתב ע"י: דניאל כהנוב, Personas Media

כולם מתחרים על המקומות הראשונים בדף תוצאות החיפוש של גוגל, ובשאר מנועי החיפוש. התחרות על הדירוג הגבוה בתוצאות החיפוש מבוססת בין היתר על כתיבת תכנים איכותיים ומקוריים. התוכן הוא המלך הבלתי מעורער באינטרנט, ובמיוחד בגוגל, לכן חשוב להשקיע ביצירת תכנים המותאמים לקידום SEO שבאמת מסייעים לשיפור ולהתקדמות בדפי התוצאות של גוגל.

סקירה קצרה על יצירת תוכן ידידותי ואיכותי לקידום אתרים

תוכן איכותי ומקורי משכנע את האלגוריתמים של מנועי החיפוש השונים, ובראשם כמובן גוגל, שהאתר שלכם ראוי לדירוג גבוה וכי עליו להופיע בין המקומות הראשונים בדף תוצאות החיפוש. התוכן משפיע באופן ישיר ומשמעותי על קידום האתר, לכן יש קשר ישיר והדוק בין קידום אתרים SEO  לבין שיווק באמצעות תוכן.

חשוב לציין כי המלחמה על המיקומים הראשונים בדף התוצאות הראשון היא קשה, עסקים וארגונים מוכנים להוציא הרבה כסף כדי להופיע בחמשת המקומות הראשונים מאחר והדירוג הגבוה מבטיח חשיפה רחבה, לידים איכותיים, תעבורה גדולה של גולשים לאתר או לדף נחיתה ייעודי, וכמובן שיפור בהכנסות וגידול משמעותי במכירות.

על פי הסטטיסטיקה כ-70% מההקלקות של הגולשים הן על חמשת התוצאות הראשונות והאורגניות בדף תוצאות החיפוש, לכן יש מלחמה קשה על המיקומים הראשונים והדרך הבטוחה להגיע לשם היא באמצעות תוכן המותאם ל-SEO.

יש קרוב ל-80,000 חיפושים כל שנייה רק בגוגל, לכן המשימה להופיע בחמשת המקומות הראשונים של התוצאות האורגניות נראית לעיתים כבלתי אפשרית. רק כ-9% מהתוכן מקבל תנועה אורגנית כתוצאה מחיפושים במנועי החיפוש השונים, לכן עליכם להשקיע בתוכן איכותי המתאים לקידום אתרים אורגני כדי להבטיח את חשיפתו בפני קהל היעד אליו אתם מעוניינים להגיע.

התייחסות ל-SEO בתהליך יצירת התוכן

לבטח גם אתם מודעים לחשיבות וליתרונות של תוכן איכותי ומקורי, אך כדי שהתוכן שאתם יוצרים יהיה בעל ערך עבורכם עליכם להתייחס במהלך הכתיבה לאסטרטגיית קידום אתרים (SEO). תוכן המותאם ל-SEO זוכה לחשיפה רחבה והוא יגיע לקהלי היעד הרצויים. אם תשקיעו בתוכן איכותי שאינו מתאים לקידום SEO, התוכן לא יוצג בפני קהל היעד ולקוחות קיימים ופוטנציאליים לא ידעו על קיומו.

כדי לסייע לכם להכין ולפתח תכנים המותאמים לקידום אתרים, עליכם ליישם היבטים טכניים ואחרים מתחום ה-SEO כבר בשלב היצירה של התכנים. בשלב יצירת התוכן כדאי לכם לגבש אסטרטגיית קידום אתרים, אפשר לגבש את האסטרטגיה בעזרת אנשי המקצוע המנוסים, ומומלץ לפעול לפי השלבים הבאים:

  • סיעור מוחות כשלב הראשון לפני יצירת התוכן.
  • תכנון מתווה לתכנים.
  • יצירת תוכן המתאים לאנשים.
  • עריכה והגהה מקצועית של התכנים.
  • הכנת התוכן לקראת פרסומו באינטרנט.

שלב 1 – סיעור מוחות

לפני שאתם ממהרים להקליד תכנים חדשים כדי לקדם את האתר ולהפיץ מידע רלוונטי לגולשים, חשוב לערוך סיעור מוחות בחברה, עדיף יחד עם צוות קידום האתרים ומומחים לשיווק ולקידום אורגני בגוגל ובשאר מנועי החיפוש. רבים מבעלי העסקים מזמינים את התוכן מכותבי תוכן מנוסים, יש הכותבים את התוכן לבד. לא כדאי להתחיל ישר בכתיבה ומומלץ לערוך סיעור מוחות כדי לבדוק אילו נושאים חשובים ומעניינים את הלקוחות הקיימים והפוטנציאלים.

בנוסף, סיעור מוחות כולל בדיקה של המתחרים, טרגוט, אפיון קהלי יעד ומחקר מילות מפתח. עליכם להחליט בשלב זה היכן לפרסם את התוכן, כלומר האם התוכן מיועד לאתר של העסק, לבלוג, לפורום, למדיה חברתית כמו פייסבוק או להחלפת קישורים. את התוכן האיכותי אפשר לפרסם גם באמצעות פלטפורמות ייעודיות כמו טאבולה ואאוטבריין, באתרים סמכותיים ורלוונטיים עבורכם ועוד.

בשלב סיעור המוחות יש לערוך מחקר מילות מפתח, יש כלים שונים, ביניהם גם כלים חינמיים, המיועדים למחקר מילים, וכדאי להיעזר גם בכלי המחקר של גוגל כדי לבחור את הביטויים שישמשו לקידום התוכן בצורה אורגנית. זהו תחום חשוב והכרחי בעבודת ה-SEO ובאמצעות מחקר מילות מפתח תוכלו לבחור את הביטויים הרלוונטיים ביותר ולשלב את מילות המפתח בתוכן עצמו, בין היתר גם בכותרות, בתגי המטא ובדסקריפשן.

מחקר מילות מפתח מסייע לכם לתכנן את המאמר או הכתבה, באמצעות המחקר תוכלו לדעת מה מעניין את הלקוחות שלכם ואת קהל היעד הרלוונטי לעסק ולמותג שלכם. כך תוכלו להחליט איזה תוכן ליצור ולהשיג יתרונות מול המתחרים.

בשלב הבא עליכם להחליט היכן לפרסם את התוכן, וכדאי לפרסם תוכן איכותי ומקורי באתרים סמכותיים הזוכים לדירוג גבוה מגוגל ושאר מנועי החיפוש. פרסום תוכן באתר סמכותי מאפשר לכם לבצע החלפת קישורים, זהו כלי יעיל וחשוב בקידום אתרים, לכן כבר בשלב סיעור מוחות כדאי להחליט היכן יפורסם התוכן לצורך קידום האתר שלכם ויש לכלול זאת באסטרטגיה שתנחה אתכם.

קישור היוצא מאתר סמכותי מקבל דירוג גבוה מגוגל, הקישור יכול לסייע לכם לקבל הקלקות רבות ולהגביר את התנועה לאתר המקודם של העסק.

תכנון מתווה לתכנים

לאחר שבחרתם את נושא המאמר, בהתאם למחקר מילות המפתח וכלי SEO אחרים, וגיבשתם אסטרטגיה לגבי הפצת התוכן באתר שלכם ובאתרים סמכותיים, אפשר לתכנן מתווה כללי ליצירת התכנים.

אנשי תוכן מנוסים מכינים מסמך חדש ומנסחים כותרת שיווקית ומושכת, בשלב הבא הם מציינים את מילות המפתח וביטויי הזנב הארוך אותם הם מתכננים לשלב בתוכן. אין להעמיס במילות מפתח וביטויי זנב ארוך כיוון שהאלגוריתם של גוגל יודע לזהות היטב האם התוכן איכותי או שהוא נכתב למטרת קידום אתרים בלבד ולכן יש בו ריבוי מילות מפתח.

בשלב הבא כדאי לכתוב תקציר לתוכן כדי לתכנן את מבנה המאמר או הכתבה, להחליט איזה ערך התוכן יספק לגולשים ורק אז אפשר להתחיל בכתיבה עצמה. בתוכן עצמו כדאי להוסיף נתונים, תבליטים, תמונה איכותית ומידע מקורי ובעל ערך. יש להקפיד על ניסוח תקין, להימנע משגיאות הקלדה ולכתוב בשפה ברורה המתאימה למאפייני קהל היעד.

יצירת תוכן המתאים לאנשים

אמנם, בכתבה זו אנחנו עוסקים בתוכן איכותי המותאם לקידום אתרים אורגני, אך עליכם להקפיד על תוכן מעניין ובעל ערך שמותאם לקהל היעד. את התוכן לא כותבים בשביל לרצות את האלגוריתם של גוגל ולקבל דירוג גבוה, התוכן צריך להתאים לקהל היעד ולתחום העיסוק שלכם.

לכן, הכלל המנחה בכתיבת תכנים הוא לכתוב תוכן לאנשים. התוכן שלכם חייב להיות איכותי, מקורי, מעניין, מעמיק ובעל ערך. כדאי לכתוב את התוכן ורק אז לשלב באופן טבעי את מילות המפתח וביטויי הזנב הארוך. אין צורך לחזור פעמים רבות על מילות המפתח אחרת התוכן יהפוך להיות ספאם וגוגל יעניק לו דירוג נמוך.

חשוב לציין כי האלגוריתמים של גוגל ושאר מנועי החיפוש חכמים ומשוכללים, הם מעניקים דירוג לתוכן בין היתר על פי מידת התאמתו לגולשים המבצעים שאילתה. מנועי החיפוש מציגים את התוצאות האורגניות בהתאם לכוונה של הגולש, לכן חשוב לבחור מילות מפתח בצורה נכונה, כאשר התוכן יכול להיות קצר וממוקד או כמדריך ארוך ומקיף.

למעשה, אפשר להחליט על אורך הטקסט בהתאם למילות החיפוש שגולשים מבצעים, אם הגולש מחפש מידע על מילת מפתח מסוימת באמצעות שאילתה קצרה ופשוטה, אפשר לכתוב תוכן קצר וממוקד המספק תשובה מדויקת לשאלה שלו, אך בדרך כלל כדאי לכתוב תוכן ארוך ומקיף יותר ובו ניתן לענות על מספר שאלות נפוצות ולקבל דירוג גבוה מגוגל.

חשוב לדעת כי האלגוריתם המשוכלל של גוגל מזהה בקלות תוכן משוכפל או מועתק, לכן עליכם להימנע מהעתקת משפטים ותכנים מאתרים אחרים. גוגל מסוגל לזהות רצף של 4 מילים דומות, אם הוא ימצא תוכן מועתק במאמר שיצרתם הוא יעניש אתכם בדירוג נמוך. לכן, לעולם אל תעתיקו תכנים ממקורות מידע אחרים ברשת, התוכן שלכם חייב להיות אותנטי ומקורי, וכמובן מעניין ובעל ערך מוסף לגולשים.

התוכן צריך להיות בגובה העיניים, כדאי להימנע מטקסט המפאר ומשבח אתכם, ועדיף לכתוב תוכן הלוקח את הגולש למסע מרתק ומעניין כדי שתקבלו דירוג גבוה יותר מגוגל. אחד הפרמטרים בקידום אתרים SEO הוא זמן השהייה של הגולשים באתר, ככל שהגולש נמצא יותר זמן בעמוד המקודם כך הדירוג עולה מעלה והאתר שלכם יתחיל לטפס בתוצאות האורגניות.

אחת האפשרויות היא לכתוב תוכן חווייתי כמו סיפור, עם פסקה ראשונית המתארת את הנושא המרכזי, למשל הצגת בעיה ולאחריה יבוא פתרון מורחב. התוכן חייב להתאים למאפייני קהל היעד שלכם, אם אתם כותבים מאמר בנושא טכני נסו להימנע ממושגים קשים ומורכבים, ועדיף לכתוב בגובה העיניים ולהוסיף קישור חיצוני למושגים מאתרים סמכותיים, ביניהם גם ויקיפדיה.

כאשר מפנים גולשים מהתוכן למקור מידע אחר, יש לבחור היטב את מקור המידע ולוודא כי הוא אמין וסמכותי בעיני גוגל. רוב הגולשים הרואים קישור לאתרים סמכותיים מקבלים רושם חיובי על הטקסט שלכם וגם מנועי החיפוש מתייחסים לכך ויעניקו לכם ניקוד גבוה יותר.  

להתאים את התוכן לחיפוש קולי

על פי נתוני גוגל כ-30% מהחיפושים כיום במנוע החיפוש הפופולרי הם קוליים, כלומר הגולש מבצע חיפוש שלא באמצעות הקלדה בחלונית החיפוש של גוגל או במנוע חיפוש אחר המאפשר זאת. רבים מהגולשים מבצעים חיפוש קולי באמצעות סירי, גוגל הום או אמזון אקו. גולש המבצע חיפוש קולי מקבל תוצאות אורגניות שונות לחלוטין לעומת גולש המבצע חיפוש באמצעות הקלדה בחלונית החיפוש של גוגל.  

כדאי להבין כיצד המערכות לחיפוש קולי עובדות ואיך המשתמשים מחפשים באמצעותן. הכלל שצריך להנחות אתכם הוא להוסיף לתוכן המקורי שלכם שאלות נפוצות שגולשים מבצעים, למשל אם אתם כותבים כתבה בנושא פרסום בגוגל לעסקים קטנים, כדאי להוסיף בתוכן שלכם משפט כמו איך פרסום בגוגל עוזר לעסקים קטנים, וכך התוכן שלכם יוצג במיקום גבוה בפני גולשים המבצעים חיפוש קולי.

מבנה נכון וקל לעיון ולקריאה

עליכם לזכור כי התוכן מיועד קודם כל לגולשים, לכן הוא חייב להיות קריא, ברור, מעניין ואיכותי. חשוב להקפיד על מבנה נכון ותקני של התוכן, זה הזמן לפתוח את המחברות מהתיכון ולרענן את כללי הדקדוק, השפה והתחביר. כמובן שהתוכן שלכם אינו צריך להיות ברמה אקדמית או ככתבה בעיתון, אך התוכן חייב להיות מחולק לפסקאות קצרות יחסית, יש להוסיף כותרות הקשורות לנושא הכתבה ולפסקה מתחת לכותרת, וחשוב להקפיד על כללי הפיסוק כדי לסייע לגולש בקריאתו ולמנוע ממנו להתייאש ולחפש מקור מידע אחר.

אם העברית שלכם טובה ויש לכם יכולות כתיבה, אתם יכולים לכתוב את התוכן לבד. אם העברית שלכם אינה ברמת שפת אם או שאין לכם ידע וניסיון בכתיבה – עדיף להוציא את מלאכת הכתיבה החוצה ולקבל כתבות איכותיות ומעניינות שיוסיפו ערך לגולשים וכמובן יסייעו לכם בקידום האתר.

אחד השינויים המעניינים שנעשה לאחרונה במנוע החיפוש של גוגל הוא הצגת תיבת שאלות ותשובות בראש דף תוצאות החיפוש. תכונה זו נקראת בגוגל featured snippet box ואתם יכולים לתכנן את התוכן שלכם מראש כדי לנסות לשלב אותו בתיבת השאלות המוצגת בראש הדף.

בראש התיבה מופיע הביטוי מה אנשים שואלים – What People Ask, וגוגל יודע לשלוף את התשובות האיכותיות ביותר לצורך מענה מדויק לשאלות השכיחות של גולשים בתחום מסוים. חשוב לציין כי גוגל מוסיף קישור לאתר ולתוכן שלכם מתחת לתשובה שנלקחה מהתוכן שאתם יצרתם (קרדיט), וגולשים רבים יכולים להגיע לאתר שלכם. זו טכניקה חדשה בתחום קידום האתרים בגוגל שמסייעת לכם להגביר באופן משמעותי את התנועה לאתר או לדף נחיתה.

עריכה והגהה מקצועית של התכנים

עם סיום כתיבת התוכן עליכם לבצע עריכה והגהה כדי לתקן שגיאות הקלדה ותחביר, לנסח טוב יותר את המשפטים, לתקן טעויות שגיליתם בקריאה שנייה ושלישית ועוד. כדאי לבקש מאדם נוסף השולט בעברית לקרוא את התוכן שיצרתם כדי לגלות טעויות ושגיאות, כדאי לדעת כי קשה לאתר שגיאות ובעיות ניסוח בתוכן שנכתב על ידכם, לכן כדאי להיעזר בעורך לשוני מנוסה או באדם אחר כדי לעשות עריכה נוספת והגהה.  

חשוב לציין כי גוגל מסוגל להבחין בין תוכן איכותי שנכתב בשפה נכונה ותקנית לבין תכנים עם שגיאות ותוכן ירוד. העריכה הלשונית של התוכן מבטיחה לכם טקסט מלוטש ואיכותי יותר, וכך התוכן יקבל דירוג גבוה יותר מגוגל, וגם הגולשים יתייחסו לתוכן שלכם בהתאם.

בשלב העריכה של התוכן כדאי לבדוק האם שילבתם את כל הביטויים ומילות המפתח, האם הוספתם קישורים בצורה נכונה, ומומלץ להוציא את הקישורים הפנימיים והחיצוניים ממילות המפתח המרכזיות. הקישור חייב להפנות את הגולשים לתוכן איכותי או לאתר סמכותי המציע ערך נוסף לגולש. אם הקישור יפנה את הגולש לתוכן שאינו רלוונטי עבורו הוא עשוי להתרגז ולנטוש את האתר שלכם במהירות.

בסיום שלב עריכת התוכן כדאי לתקן ולערוך אותו גם מבחינה ויזואלית, למשל יישור לשני הצדדים, גופן אחיד לאורך כל הטקסט, הדגשה של כותרות וביטויים חשובים, סיכום קצר בסוף התוכן, וכדאי להקפיד על פסקאות קצרות של 5-3 שורות בלבד אחרת הטקסט יגרום לעייפות בקרב הגולשים ורבים מהם ינטשו את העמוד.

הכנת התוכן לקראת פרסומו באינטרנט

כעת יש לך תוכן איכותי ומקורי, המותאם לקידום אורגני, ולמעשה נשאר לכם רק להעלות את התוכן לאינטרנט. אם אתם מוסיפים תמונה או דיאגרמה לטקסט אל תשכחו להוסיף תגית ALT וכדאי גם לציין את המקור של התמונה ולתת קרדיט לצלם, אלא אם רכשתם תמונה מאתר ייעודי.

רגע לפני סיום יצירת התוכן חשוב להכין גם דסקריפשן קצר הכולל מילת מפתח ותוכן שיווקי ממוקד, כדאי ללטש את הכותרת הראשית של העמוד ולכלול בה מילת מפתח מרכזית כדי שהגולשים יתעניינו בטקסט, וילחצו על הקישור המוביל לאתר או לעמוד.

התוכן חשוב לקידום האתר שלכם, אך יש לו מטרות נוספות. לכן, חשוב להשקיע ביצירת תכנים איכותיים ומעניינים, בהתאמה למאפייני קהל היעד ואסטרטגיית השיווק שלכם. כמובן שיש לפרסם את התכנים לא רק באתר שלכם אלא גם באתרים סמכותיים וחזקים אחרים כדי לקדם את האתר שלכם בתוצאות החיפוש ולקבל חשיפה גבוהה ויותר לידים.  

לסיכום, מדריך זה נכתב על ידי הצוות המקצועי של חברת פרסונאס מדיה, חברת בוטיק המתמחה בקידום אתרים. המדריך נועד לסייע לכם לכתוב תכנים איכותיים שיהפכו אתכם לאוטוריטה בתחום, התוכן ישרת אתכם בקידום האתר ותוכלו גם להדחיק אזכורים שליליים כדי לשפר את המוניטין של המותג באינטרנט.

קידום אורגאני
מדריך ליצירת תוכן איכותי ומקורי המותאם לקידום SEO

קידום אתרים אורגני (SEO) – "הדרך החינמית" לקדם את האתר שלכם. כיצד עושים זאת? איך לוקחים את האתר לפסגת החיפושים בגוגל? איך כותבים תוכן איכותי שיהיה רלוונטי לגולשים ויקבל הקלקות רבות וכמות חשיפה גבוהה? כל התשובות לפניכם.

המשך קריאה »
15 לקחים שהפקנו מעשור של קמפיינים בתחומי הנדל"ן וההשקעות

עמוד נחיתה או טופס לידים? הדמיית חוץ או הדמיית פנים? להציג מחיר או לא להציג מחיר…?
לאחר שנים של ניהול קמפיינים בתחומי הנדל"ן וההשקעות, ריכזנו עבורכם 15 לקחים שהפקנו ויכולים לסייע לכל מי שיש לו נגיעה בתחום הפרסום של עולם הנדל"ן, על כל תחומיו השונים והמגוונים.

המשך קריאה »
פרסום בזמן קורונה: אחרי ההקפאה, האם הגיע הזמן להפשרה?

לאחר שחברות רבות הודיעו על הקפאה או צימצום של תקציבים, אנו נכנסים לשלב הבא ומבינים שהמצב כנראה לא ישתנה בקרוב – האם הגיע הזמן להפשיר תקציבים? ואם כן, אז איך? מאמר המביא 5 פתרונות לפרסום בתקופה הנוכחית, בעיקר עבור חברות שפגישות הן חלק מהותי במשפך המכירה שלהן.

המשך קריאה »

עזרו לאנשים אחרים ללמוד. שתפו את הפוסט >>

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email