מאמר אורח: איך לא להיחסם בפייסבוק?

איש חכם אמר פעם: התרופה הכי טובה היא מניעה. רוצים לדעת כיצד ניתן לטפל בחסימות חשבון מיותרות בפייסבוק? קודם תלמדו איך להימנע מהן. מאמר אורח של אור פיאלקוב, בעלי סוכנות פיאלקוב דיגיטל – שמסביר על הנקודות החשובות ביותר שכדאי לשים לב אליהן – כבר עכשיו, שהחשבונות שלכם פעילים ובועטים
חסימת חשבון פייסבוק
נכתב ע״י: אור פיאלקוב, פיאלקוב דיגיטל

איך לא להיחסם בפייסבוק?

לאחרונה אנו שומעים על יותר ויותר חשבונות פייסבוק שנחסמים, לעיתים בעקבות סיבה מוצדקת ולעיתים נדמה שזה קורה באופן שרירותי לחלוטין, ללא סיבה אמיתית. החלטנו לרכז במאמר הזה כמה סיבות אפשריות לחסימת החשבון שלכם בפייסבוק, לצד כמה דרכים להימנע מכך.

סיבות אפשריות לחסימת חשבון המודעות שלכם בפייסבוק

1. מודעות הנוגדות את התנאים וההגבלות של פייסבוק

אמנם ברור מאליו, אבל עדיין חשוב לציין – אחת הסיבות המרכזיות לחסימת החשבון שלכם היא הפרת התנאים וההגבלות של פייסבוק, אותה רשימה של כללים שאתם מאשרים בתחילת דרככם בפלטפורמה. אתם חייבים להבין שאפילו ההפרה הקטנה ביותר של תנאי השימוש בפייסבוק עלולה להשבית את חשבון המודעות שלכם.

לחברה יש מדיניות נוקשה בכל הקשור לאופי המודעות שאתם מפרסמים. כדי שחשבונכם לא ייחסם, עליכם לוודא שכל המודעות שאתם מפרסמים עומדות במדיניות הפרסום של פייסבוק. במידה ואתם לא בטוחים האם המודעה שלכם עומדת בתנאים שהסכמתם להם, עברו עליהם שוב כדי שלא תיתקלו במצב הזה.

2. משוב שלילי של משתמשים על המודעות שלכם

 ישנם מקרים בהם המודעות שלכם עומדות במדיניות הפרסום של פייסבוק, אבל הן מקבלות ביקורות שליליות מהמשתמשים- דבר שיכול להוביל לחסימת החשבון שלכם. למשתמשים יש אפשרות לדרג את המודעה כ"לא רלוונטית" עבורם. ציון נמוך הוא דבר שכדאי להיזהר ממנו, ראשית מאחר והוא יכול להפחית מעורבות ושנית מאחר וזה עלול להוביל לחסימת חשבון המודעות שלכם. כדי שלא תקבלו משוב שלילי על המודעות שלכם, הקפידו לייצר מודעות רלוונטיות שמכילות טענות מבוססות עם מטרה ברורה. תמונות מטעות, מלל שאינו מבהיר את המוצר יגרמו לגולש להגדיר את המודעה שלכם כלא רלוונטית עבורו. בנוסף, הקפידו לבדוק אם יש משוב שלילי והשהו מודעות כאלה לפני שהמצב יחמיר.

3. כמות גדולה של מודעות שלא אושרו

 לפני פרסום מודעות, פייסבוק בוחנת את המודעות כדי להבין האם הן עומדות במדיניות שלה. במקרים רבים, חסימת החשבון נובעת מכך שמודעות רבות מדי לא אושרו. במצב כזה, פייסבוק מניחה שלא קראתם את תנאי השימוש או מדיניות הפרסום ולכן היא חוסמת אתכם.

כדי להימנע מתרחיש כזה, עדיף שלא לייצר כמות רבה מדי של מודעות ולפרסם אותן יחד. במידה ותעשו זאת ולא יאושרו כל המודעות, זה עלול להוביל לחסימה. ברגע שתעלו מספר מועט של מודעות ותקבלו דחייה- תוכלו להבין מהי הסיבה שבגללה הן לא אושרו ולתקן בהתאם.

4. דפי נחיתה שמטרתם אינה ברורה

 דף נחיתה צריך להיות מאוד ברור בהצעה שנותנים למשתמשים ולשקף להם מהו המוצר שהם עתידים לרכוש (כמה כסף ישלמו, מהי מדיניות הביטולים/החזרים וכו'). בנוסף, דף נחיתה צריך לכלול מידע עסקי כמו שם העסק והלוגו, פרטי התקשרות וכתובת.

במידה ודף הנחיתה שלכם לא עומד בקריטריונים האלו, פייסבוק תראה בו כדף נחיתה ללא מטרה ברורה ויוכל לחסום אתכם.

5. משתמש חסום משפיע על חשבון המודעות שלכם

 פייסבוק עוקבת אחר כל החשבונות האישיים, וחשבונות המודעות כדי לזהות קשרים בין השניים. אם משתמש מסויים נחסם על ידי פייסבוק ומשויך לחשבון המודעות שלכם, אתם מסתכנים שגם חשבון המודעות שלכם ייחסם. לכן, עליכם להקפיד שהמשתמשים המשויכים לחשבון שלכם הם רק קמפיינרים ובעלי תפקיד שצריכים גישה לכך, וכן לוודא שהם מודעים להגבלות ותנאי השימוש.

6. בעיות בתשלום לפייסבוק

 פייסבוק רואה בחשבון מודעות שיש לו בעיות של תשלום (תשלומים שחוזרים וכו') כחשבון לא אמין ובהתאם חוסמים את החשבון. הקפידו לשלם את החיובים שלכם בזמן כדי לא לתת להם סיבה לעשות זאת.

7. כניסה ופרסום בחשבון המודעות מכתובות IP שונות

 בדיוק כמו פלטפורמות אחרות, פייסבוק נוטה לשייך כניסה ממכשירים שונים לניסיון פריצה והתחזות. כניסה ממכשיר אחר שלרוב אינכם משתמשים בו נחשבת לפעילות יוצאת דופן. הדרך הטובה ביותר להישאר היא להיכנס ממכשיר ספציפי. מומלץ לצמצם ככל הניתן כניסה לחשבון ממדינות שונות.

8. שימוש באותה שיטת תשלום עבור מספר חשבונות מודעות 

סיבה נוספת שעלולה לחסום את חשבון המודעה שלכם בפייסבוק היא שימוש באותו אמצעי התשלום עבור מספר חשבונות. כאשר פייסבוק חוסמת חשבון מודעות מסוים, היא חוסמת גם את אמצעי התשלום המשויך לחשבון. כלומר, אם אתם משתמשים באותו אמצעי תשלום, אתם מסתכנים בחסימה של חשבון מודעות נוסף. כדי לעקוף זאת, צרו חשבון Facebook Business Manager וכך תוכלו להוסיף מספר חשבונות עם אמצעי תשלום שונים. 

 

איך אפשר לצאת מזה?

מצאתם את עצמכם יום בהיר אחד עם חשבון מודעות חסום. כמובן שצריך להפיק לקחים ולהבין מה גרם לכך, אבל קודם כל צריך להתמודד עם הבעיה ולנסות לפתור אותה. 

ישנן כמה דרכים שיכולות להועיל במצב זה:

1. ערערו על החסימה ובקשו מפייסבוק שיסתכל על החשבון שלכם שוב

יש סיכוי שהחשבון שלכם נחסם בטעות (קורה לעיתים רחוקות). אם אתם חושבים שזה המקרה, תערערו ותבקשו מפייסבוק שיבדקו זאת.

2. השתמשו בצ'אט לייב של פייסבוק ודברו עם נציג

אפשרות זו היא הטובה ביותר מכיוון שאתם מדברים עם נציג אנושי ויכולים להסביר לו בצורה מפורטת למה החשבון שלכם לא צריך להיחסם ומדוע מדובר בטעות.

ניסיתם כל מה שאפשר והחשבון נשאר חסום. איך ממשיכים מכאן?

הבשורה קשה, אבל זו האמת – אין הרבה מה לעשות ברגע שפייסבוק מסרבת לשחזר את חשבון המודעות שלכם. הדבר הנכון ביותר לעשות (שוב, בהתאם לכללים ולהגבלות) הוא לפתוח חשבון מודעות חדש. החסרון הבולט ביותר הוא שכל הדאטה שבניתם במהלך הזמן בחשבון המודעות נעלמת ואתם צריכים להתחיל הכל מההתחלה.

מה נאמר? שיהיה בהצלחה…

סיכום

פייסבוק מאוד נוקשה בכל הקשור לפרסום בפלטפורמה ובמידה ותעברו על הכללים שלה היא תעניש אתכם, ולעיתים בחומרה. לכן, עדיף שתמיד תיצמדו ככל האפשר לחוקים ולכללים, גם אם זה אומר לעבור עליהם לפני הפרסום שוב פעם (במידה ואתם לא בטוחים). זכרו: חסימת חשבון מודעות תשפיע על הלקוחות שלכם בצורה מהותית. אל תיקחו צ'אנסים!

על הכותב

אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בשיווק דיגיטלי ומגוון ערוצים נוספים. מומחה בשיווק דיגיטלי, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של EasyCloud – אחסון ענן, חברה שמנגישה את עולם אחסון האתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.

חסימת חשבון פייסבוק
מאמר אורח: איך לא להיחסם בפייסבוק?

איש חכם אמר פעם: התרופה הכי טובה היא מניעה. רוצים לדעת כיצד ניתן לטפל בחסימות חשבון מיותרות בפייסבוק? קודם תלמדו איך להימנע מהן. מאמר אורח של אור פיאלקוב, בעלי סוכנות פיאלקוב דיגיטל – שמסביר על הנקודות החשובות ביותר שכדאי לשים לב אליהן – כבר עכשיו, שהחשבונות שלכם פעילים ובועטים

המשך קריאה »
קידום אורגאני
מדריך ליצירת תוכן איכותי ומקורי המותאם לקידום SEO

קידום אתרים אורגני (SEO) – "הדרך החינמית" לקדם את האתר שלכם. כיצד עושים זאת? איך לוקחים את האתר לפסגת החיפושים בגוגל? איך כותבים תוכן איכותי שיהיה רלוונטי לגולשים ויקבל הקלקות רבות וכמות חשיפה גבוהה? כל התשובות לפניכם.

המשך קריאה »
15 לקחים שהפקנו מעשור של קמפיינים בתחומי הנדל"ן וההשקעות

עמוד נחיתה או טופס לידים? הדמיית חוץ או הדמיית פנים? להציג מחיר או לא להציג מחיר…?
לאחר שנים של ניהול קמפיינים בתחומי הנדל"ן וההשקעות, ריכזנו עבורכם 15 לקחים שהפקנו ויכולים לסייע לכל מי שיש לו נגיעה בתחום הפרסום של עולם הנדל"ן, על כל תחומיו השונים והמגוונים.

המשך קריאה »
פרסום בזמן קורונה: אחרי ההקפאה, האם הגיע הזמן להפשרה?

לאחר שחברות רבות הודיעו על הקפאה או צימצום של תקציבים, אנו נכנסים לשלב הבא ומבינים שהמצב כנראה לא ישתנה בקרוב – האם הגיע הזמן להפשיר תקציבים? ואם כן, אז איך? מאמר המביא 5 פתרונות לפרסום בתקופה הנוכחית, בעיקר עבור חברות שפגישות הן חלק מהותי במשפך המכירה שלהן.

המשך קריאה »

עזרו לאנשים אחרים ללמוד. שתפו את הפוסט >>

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email