איך לבדוק נוכחות ותקינות של פיקסלים באתר / עמוד נחיתה?

מדריך שמטרתו ללמד בצורה פשוטה ללא שימוש בקוד, כיצד ניתן לבדוק האם הותקנו פיקסלים באתר או בעמוד נחיתה שלנו והאם הם תקינים.

נכתב ע"י: קובי נעים, Adson

אתר ללא פיקסל דומה לנהיגה בחשכה. 

אפשר להסתדר בלי פיקסל כמו שאפשר לנהוג בלילה. הרי יש לנו תאורה לפעמים, תמרורים, פנסים של מכוניות אחרות ועוד.

אבל למרות זאת, תסכימו איתי שהרבה יותר קל לנהוג במהלך היום?

כשיש לנו פיקסל באתר, אנחנו בעצם "מסמנים" את כל מי שביקר אצלנו, כך שנוכל לראות אותו בקלות כשנרצה לפרסם את הקמפיין הבא שלנו – ולגרום לכך שהוא יראה את הקמפיין שלנו באופן כמעט ודאי.

בנוסף, פיקסל באתר מאפשר לנו לעקוב אחר המרות, כך שנוכל לדעת בדיוק מאיפה הן הגיעו, ולחזק שם את הפרסום כדי להגדיל את המכירות.

המדריך הבא מסביר באופן פשוט כיצד כל אחד מאיתנו יכול לבדוק אם הפיקסלים מותקנים באתר או בעמוד נחיתה שלו באופן תקין. המדריך לא ייכנס להגדרות של פיקסלים או לתהליך ההטמעה שלהם, וגם לא לחשיבות שלהם, אלא יתרכז אך ורק בבדיקת התקינות שלהם.

עבור מנהלים, המדריך יאפשר לכם להבין אילו פיקסלים בעייתיים אצלכם באתר (ואם בכלל הוטמעו כאלה), כך שתוכלו לשלוח בקשה להטמעה ותיקון מסוכנות הדיגיטל או מהמתכנת שלכם.

עבור סוכנויות, המדריך יאפשר לכם לבחון את תקינות הפיקסלים לאחר שבוצעה הטמעת הקוד.

 

הפיקסלים שנבדוק:

  • פיקסל רימרקטינג – פייסבוק
  • פיקסל רימרקטינג – גוגל
  • פיקסל המרות – פייסבוק
  • פיקסל המרות – גוגל

הבדיקה תתבצע באמצעות התקנת שני תוספים בדפדפן כרום, אשר יאפשרו לכם לבדוק תקינות של פיקסלים בכל אתר שרק תרצו.

 

** המלצת יעילות – כדי לאפשר התקנת תוספים בכרום ובדיקת תקינות לפיקסלים, מומלץ לקרוא את המדריך ולפעול מול מחשב, ולא דרך הנייד. במידה ואין לכם אפשרות לפתוח מחשב, מומלץ לעבור על המדריך בקריאה ראשונית כעת ולשלוח אותו לעצמכם לאחר הקריאה כך שתוכלו לעבוד עליו כאשר תהיו מול מחשב.

 

בדיקת פיקסל פייסבוק – רימרקטינג

הורידו את התוסף Facebook Pixel Helper לכרום.

וודאו שאתם נמצאים בדפדפן של כרום, והקליקו על הקישור הנ"ל.

 

 

התקינו את התוסף, ושימו לב לתוספת הקטנה שנוספה לכם לחלק העליון בכרום:

 

 

זהו התוסף החדש שלכם שיאפשר לכם לבדוק תקינות של הפיקסלים של פייסבוק (רימרקטינג + המרות).

כל עוד אתם רואים מספר על התוסף (בדוגמא הנ"ל "2") יש פיקסלים מותקנים בעמוד שאתם נמצאים בו.

אם אתם נמצאים באתר שלכם, זהו סימן חיובי ראשון לכך שהוטמעו פיקסלים.

במידה ולא הוטמעו פיקסלים בכלל, הסימן יהיה אפור וייראה כך:

 

 

נסו ללחוץ על הסימן ותראו מה קורה.

אם אין לכם פיקסלים מוטמעים, רישמו לכם בצד "להתקין פיקסל פייסבוק". אתם תחזרו לזה אחר כך 🙂

כדי לשחק קצת עם הכלי, כנסו לאתרים גדולים ומוכרים, ותלחצו על הסימן כשאתם נמצאים בתוך האתר.

הנה לדוגמא מה שייפתח לנו באתר גלובס:

 

 

ניתן לראות שהאתר "יורה" שני פיקסלים של רימרקטינג באתר הבית (וכנראה פיקסלים נוספים בעמודים פנימיים).

כל פיקסל מייצג חשבון מודעות נפרד של פייסבוק. במקרה הנ"ל ישנם שני חשבונות פרסום שנהנים מטירגוט הקהל שביקר בגלובס.

כפי שניתן לראות, ה"וי" הירוק בצד מסמל תקינות של הפיקסל, ו-PageView מסמל את סוג הירייה, או האירוע (כל מי שצופה בעמוד).

מעכשיו, אם גלובס יחליטו לפרסם לקהל שכבר ביקר אצלם באתר, אני אחשף למודעות שלהם.

במרבית המקרים (אלא אם מדובר באתר איקומרס) – אירוע של PageView הוא מספיק בהחלט כדי להגדיר את הפיקסל כתקין.

המלצה – גם אם ראיתם שהפיקסל שלכם תקין, תעברו בין דפים נוספים באתר שלכם כדי לוודא שהוא תקין גם שם.

 

בדיקת תקינות פיקסל של גוגל – רימרקטינג

התקינו את התוסף (Tag Assistant (by Google לכרום.

וודאו שאתם נמצאים בדפדפן של כרום, והקליקו על הקישור הנ"ל.

 

התקינו את התוסף, ושימו לב לתוספת הקטנה שנוספה לכם לחלק העליון בכרום:

 

 

שימו לב, באופן דיפולטיבי התוסף לא יציג כלום ופשוט יחייך.

כדי להורות לתג להציג נתונים, יש להעביר אותו למצב Enable, על ידי לחיצה על הסימן ואז על כפתור Enable:

 

 

כעת יש לרפרש את העמוד אותו רוצים לבדוק (לחיצה על F5).

לאחר הריפרוש התג יחזיר לנו את כמות האירועים או הפיקסלים שהוטמעו באתר:

בדוגמא הנ"ל שנלקחה מתוך האתר שאתם נמצאים בו כעת, נוכל לראות 3 יריות.

נלחץ על הסימון כדי לקבל מידע מפורט יותר:

כפי שניתן לראות, התג מראה לנו שהרימרקטינג פועל באופן תקין, בנוסף לכך שהוטמע הקוד של אנאליטיקס ושל תג מנג'ר (כלים נוספים שכרגע לא נתייחס אליהם).

במידה וגם לאחר שעברתם למצב Enabled אתם עדיין לא רואים אירועים בתג, רשמו לעצמכם בצד – "להתקין פיקסל גוגל".

במידה ואתם רואים את הפיקסלים, אבל הם נמצאים במצב לא תקין, שילחו הודעה לסוכנות שלכם בבקשה לתקן את הירייה של הפיקסל.

המלצה – גם אם ראיתם שהפיקסל שלכם תקין, תעברו בין דפים נוספים באתר שלכם כדי לוודא שהוא תקין גם שם.

המלצה #2 – במידה והפיקסל שנורה לכם הוא פיקסל מסוג Conversion ולא Remarketing – צרו קשר דחוף עם הסוכנות שלכם ובקשו מהם לתקן את זה. המשמעות היא שכל מי שנכנס אליכם לאתר נרשם כהמרה, מה שמוביל לבלבול גדול במדידת ההמרות ואפקטיביות הפרסום.

 

עכשיו לאחר שבדקנו את תקינות הפיקסלים של הרימרקטינג, נעבור לבדוק את פיקסל ההמרות.

 

בדיקת פיקסל המרות – פייסבוק וגוגל

כדי לבדוק את פיקסל ההמרות של פייסבוק וגוגל, נשתמש באותם התוספים שהתקנו בבדיקת פיקסל הרימרקטינג.

כדי לבדוק אם פיקסל ההמרות נורה, יש לגלוש לעמוד התודה אליו מגיעים לאחר ביצוע הפעולה המבוקשת (לרוב השארת פרטים בטופס).

במידה ואין לכם עמוד תודה (וגם אם יש) – הדרך הטובה ביותר לבדוק את הפיקסל היא להשאיר פרטים בטופס האתר או עמוד הנחיתה, ולראות מה קורה לסימן של התוספים (לא לשכוח להיות במצב Enabled בתוסף של גוגל).

במידה ופיקסל ההמרות נורה, תוכלו לראות באופן מיידי ירייה נוספת בסימון (לדוגמא, אם הייתה יריית פיקסל אחת בתוסף של פייסבוק, כעת הסימון יתחלף ל-2).

מבלי לעבור עמוד או לרפרש, לחצו על התוספים כדי לראות את פרטי האירועים שהועברו.

פיקסל המרה שנורה בפייסבוק ייראה לרוב כך:

 

ויריית המרה של גוגל תיראה כך:

 

 

יריות המרה יכולות לקבל צורות שונות, בהתאם לצורה שהגדירו אותן.

לדוגמא, רכישה יכולה להיות יריית Purchase, או הוספה לעגלה יכולה להיות אירוע של Add to cart.

במקרה של לידים באתר או בעמוד נחיתה, במרבית המקרים הצורה הנ"ל תשקף את תקינות הפיקסל ואת מיקומו הנכון.

 

לסיכום

המדריך אולי נראה קצת מאתגר במבט ראשוני למי שלא מכיר את השפה. עם זאת, אנחנו מבטיחים לכם שזה פשוט, ולאחר שמתרגלים זה תמיד מעניין לראות אילו אתרים משתמשם בפיקסלים בצורה נכונה ואילו לא.

צריכים עזרה? מרגישים שזה קצת גדול עליכם ולא בא לכם להתעסק עם זה?

צרו איתנו קשר ואנחנו נבחן בשבילכם בתוך דקות האם הפיקסלים שלכם מוטמעים באופן תקין באתר.

 

זכרו, כל יום שבו הפיקסל שלכם לא תקין, הוא יום שבו אתם מפספסים לקוחות פוטנציאלים!

עזרו לאנשים אחרים ללמוד. שתפו את הפוסט >>

Top